inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ οι διεθνείς πωλήσεις της Χαλκόρ το 2015



Σημαντικές λειτουργικές βελτιώσεις και διεθνείς πωλήσεις άνω του 1 δισ. ευρώ, ίσες προς το 82,7% των συνολικών της πωλήσεων, κατέγραψε το 2015 η Χαλκόρ, βιομηχανία προϊόντων χαλκού του ομίλου Viohalco.

Σε ενοποιημένη βάση, από κοινού με τις εντός και εκτός της χώρας θυγατρικές της, τα έσοδά της ήταν 1,23 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 13,9%, λόγω αύξησης του όγκου των πωλήσεων, σε συνθήκες πτώσης της διεθνούς τιμής του χαλκού.

Ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε κατά 9,6%, με τα καλώδια να αποδίδουν το 43% των εσόδων, τους σωλήνες 26%, τα προϊόντα έλασης 15%, τις λάμες χαλκού 8% και τις ράβδους ορειχάλκου το υπόλοιπο 7%.

Εξαιρουμένης της επίπτωσης επανεκτίμησης των παγίων, τα ενοποιημένα κέρδη της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 51,6 εκατ. ευρώ το 2015, από 18,2 εκατ. ευρώ το 2014 (+33,4 εκατ. ευρώ). Επίσης, τα ενοποιημένα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 55,7 εκατ. ευρώ έναντι 29,9 εκατ. ευρώ (+86%). Το τελικό αποτέλεσμα, μετά την πρόβλεψη για φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας, ήταν ζημιές 32,5 εκατ. ευρώ έναντι 51,2 εκατ. ευρώ το 2014 (+18,7 εκα.τ ευρώ). Στα ενοποιημένα αποτελέσματα περιλαμβάνεται αρνητικό αποτέλεσμα μετάλλου 20,5 εκατ. ευρώ, λόγω της πτώσης της τιμής των μετάλλων στη διεθνή αγορά κατά το δεύτερο μισό του 2015, ενώ για το 2014 το αποτέλεσμα μετάλλου ήταν αρνητικό 11,0 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις της ΧΑΛΚΟΡ και των θυγατρικών της σε άλλες χώρες, εκτός της Ελλάδας, συνεισέφεραν 1,01 δισ. ευρώ, καθώς η ελληνική αγορά συνέβαλε στις συνολικές πωλήσεις με 213,4 εκατ. ευρώ ή 17,3% των συνολικών.

Οι αγορές των άλλων χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεισέφεραν 797,9 εκατ ευρώ ή 64,9% των συνολικών πωλήσεων, άλλων ευρωπαϊκών χωρών 104,2 εκατ. ευρώ ή 8,5%, χωρών της Ασίας 49,1 εκατ. ευρώ ή 4,0%, χωρών της Αμερικής 37,65 εκατ. ευρώ ή 3,1%, χωρών της Αφρικής 26,1 εκατ. ευρώ ή 2,1% και χωρών της Ωκεανίας 1,6 εκατ. ευρώ ή 0,1%.

Σε εταιρική βάση η Χαλκόρ κατέγραψε, παρά την πτώση της μέσης τιμής του χαλκού κατά 4,2%, αυξημένα κατά 14,1% έσοδα ύψους 451,7 εκατ. ευρώ και βελτιωμένα κατά 2% μεικτά κέρδη, ύψους 19,3 εκατ. ευρώ. η ελληνική αγορά συνέβαλε στις συνολικές πωλήσεις με 56,8 εκατ. ευρώ ή 12,6% των συνολικών. Οι αγορές των άλλων χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεισέφεραν 288,4 εκατ ευρώ ή 63,8% των συνολικών πωλήσεων, άλλων ευρωπαϊκών χωρών 63,5 εκατ. ευρώ ή 14,1%, χωρών της Ασίας 15,0 εκατ. ευρώ ή 3,3%, χωρών της Αμερικής 15,9 εκατ. ευρώ ή 3,5% και χωρών της Αφρικής 12,2 εκατ. ευρώ ή 2,7%. Οι ζημιές της, μετά την πρόβλεψη για φόρους, μειώθηκαν κατά 30,3%, σε 11,2 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα του μετάλλου κατά το 2015 ήταν αρνητικό 6,6 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το αρνητικό των 2,0 εκατ. ευρώ για χρήση του 2014, ακολουθώντας την πτωτική πορεία των τιμών του χαλκού στις διεθνείς αγορές.

Σε σχετική ανακοίνωση της Χαλκόρ σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι αυτή και οι θυγατρικές της θα συνεχίσουν να έχουν κύριο στρατηγικό τους στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς σε βιομηχανικά προϊόντα και την ενίσχυση της δραστηριότητάς τους σε νέες αγορές, οι οποίες παρουσιάζουν δυνατότητες και προοπτικές υψηλότερης ανάπτυξης.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 16 Μαρτίου 2016























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS