inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Ζημιές 12,6 εκατ. ευρώ, το 2015, για την εταιρεία τροχαίου υλικού Rosco



Ζημιές ύψους 12,6 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω απομείωσης στοιχείων του ενεργητικού της, κατέγραψε το 2015 η βιομηχανική εταιρεία συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ, η οποία φέρει τον διακριτικό τίτλο Rosco, καλύπτει τις ανάγκες της δημόσιας εταιρείας σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και έχει τεθεί προς πώληση από το ελληνικό Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι για την εξαγορά της εταιρείας αναμενόταν να υποβληθούν προσφορές έως τις 6 Ιουλίου, αλλά τελικώς δεν υπήρξε προσφορά.

Σύμφωνα με τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της, ο κύκλος εργασιών της Rosco τον περασμένο χρόνο περιορίστηκε σε 24,1 εκατ. ευρώ, από 26,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9,2% σε ποσοστό και κατά 2,4 εκατ. ευρώ σε αξία, σε ετήσια βάση.

Το μεικτό περιθώριο της εταιρείας, που ήδη το 2014 ήταν αρνητικό, επιδεινώθηκε στο -10,8%, από -8,5% τον προηγούμενο χρόνο, με συνέπεια να καταγραφούν μεικτές ζημιές 2,6 εκατ. ευρώ, έναντι μεικτών ζημιών 2,2 εκατ. ευρώ το 2014 (-0,4 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία, που διαθέτει εργοστάσια και μηχανοστάσια στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, την Αχαΐα και τη Μεσσηνία, κατέγραψε ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 14,6 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 4,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, δηλαδή λειτουργικά αποτελέσματα δυσμενέστερα κατά 10,4 εκατ. ευρώ (-246,4%). Το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης των λειτουργικών ζημιών (94,2%) οφείλεται σε απομειώσεις παγίων περιουσιακών στοιχείων, ύψους 9,8 εκατ. ευρώ.

Εν τέλει η ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) παρουσίασε ζημιές προ φόρων 15,5 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 5,1 εκατ. ευρώ το 2014, αυξημένες κατά 202,2% (-10,4 εκατ ευρώ). Μετά την πρόβλεψη για τα φορολογικά έξοδα και έσοδα της χρήσης το τελικό αποτέλεσμα της εταιρείας το 2015 ήταν ζημιές 12,6 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 5,0 εκατ. ευρώ το 2014, αυξημένες κατά 152,7% (-7,6 εκατ ευρώ).

Ωστόσο, εξαιρουμένων των επιπτώσεων της απομείωσης παγίων, οι ζημιές προ φόρων ήταν ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 13,4%. Επίσης, οι λειτουργικές ζημιές (EBITDA) ήταν της τάξεως των 4,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14%, επηρεασμένες από τη μείωση του κύκλου εργασιών.

Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της χρήσης 2014 έχουν επαναδιατυπωθεί, ώστε να ενσωματώσουν διόρθωση στην αμοιβή της εταιρείας για παρασχεθείσες προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπηρεσίες.

Στις 31.12.2015 τα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης ανέρχονταν σε σχεδόν 40,1 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 68,9% του συνόλου των απασχολουμένων κεφαλαίων, ύψους 58,1 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία δεν βαρύνεται με δανειακές υποχρεώσεις.

Ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού μειώθηκε σε 631 άτομα το 2015 έναντι 643 το 2014 (-1,9%) και 686 το 2013 (-8%). Συγχρόνως, οι δαπάνες για μισθούς, ημερομίσθια και άλλες παροχές στο προσωπικό μειώθηκαν κατά 7,8%, στα 16,7 εκατ. ευρώ, από 18,1 εκατ. ευρώ το 2014 (-1,4 εκατ. ευρώ).

Η ΕΕΣΣΤΥ, που είναι περισσότερο γνωστή ως Rosco, ιδρύθηκε το 2013, με απόσχιση και εισφορά του κλάδου συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την οποία το 2015 υπέγραψε νέα, βελτιωμένη σύμβαση αποκλειστικής κάλυψης των αναγκών της, επί δέκα έτη. Η σχετική σύμβαση θεωρείται ότι υπερκαλύπτει τις δαπάνες της ΕΕΣΣΤΥ για το προσφερόμενο έργο, εξασφαλίζοντας την κερδοφορία της. Επίσης, προβλέπει την είσπραξη των απαιτήσεών της εντός τριάντα ημερών από την τιμολόγηση των προσφερόμενων εργασιών.

Ακόμη, στη διάρκεια του 2015 η ΕΕΣΣΤΥ υπέγραψε με τη ΓΑΙΑΟΣΕ 13 μισθωτήρια συμβόλαια τριακονταετούς διάρκειας για τη μίσθωση των κτιριακών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιεί.

Από τον Ιούλιο του 2013 το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας έχει περιέλθει στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 8 Ιουλίου 2016























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS