inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Αύξηση πωλήσεων 16%, το 2015, για την ελαιουργική Ολύμπια - Xenia



Σημαντική αύξηση πωλήσεων, η οποία συνοδεύτηκε από την καταγραφή βελτιωμένης αποδοτικότητας, παρά τη συμπίεση του μεικτού περιθωρίου κέρδους της, κατέγραψε το 2015 η ελαιουργική βιομηχανία Ολύμπια - Xenia.

Η επιχείρηση, που είχε ιδρυθεί το 1968 με πρωτοβουλία του δημιουργού της λιανεμπορικής αλυσίδας «Αλφα-Βήτα» Γεράσιμου Βασιλόπουλου και διαθέτει βιομηχανική μονάδα στην Ηλεία, κοντά στην αρχαία Ολυμπία, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 15,9% στα 11,6 εκατ. ευρώ, από 10 εκατ. ευρώ το 2014 (+1,6 εκατ. ευρώ).

Συγχρόνως, όμως, το μεικτό της περιθώριο συρρικνώθηκε κατά 2,5 εκατοστιαίες μονάδες (στο 11,2%, από 13,7%), λόγω αύξησης του όγκου πωλήσεων παρθένου ελαιόλαδου σε μειωμένες τιμές εξαιτίας έντονου ανταγωνισμού από ελαιόλαδα της Ισπανίας, με συνέπεια να προκύψουν μειωμένα κατά 5,5% μεικτά κέρδη, ύψους 1,3 εκατ. ευρώ. Παρά το γεγονός αυτό, κατέγραψε βελτιωμένο λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), ήτοι κέρδη 264.000 ευρώ, από 174.000 ευρώ το 2014, λόγω συμπίεσης των λειτουργικών δαπανών.

Το αποτέλεσμα της χρήσης ήταν κέρδη προ φόρων 146.000 ευρώ (39.000 ευρώ το 2014) και μετά την πρόβλεψη για φόρους κέρδη 144.000 ευρώ (39.000 ευρώ το 2014).

Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν από την εφαρμογή των τροποποιημένων ελληνικών λογιστικών προτύπων, βάσει του νόμου 4308/2014. Λόγω της εφαρμογής των τροποποιημένων προτύπων εμφανίζονται διαφοροποιημένα ορισμένα οικονομικά μεγέθη της χρήσης 2014.

Η Ολύμπια - Xenia ασχολείται με την επεξεργασία, παραγωγή και τυποποίηση έξτρα παρθένου ελαιολάδου, ελιών, τουρσιών και ελαιόπαστας. Στις 31.12.2015 απασχολούσε 42 εργαζόμενους (40 στις 31.12.2014), για τη μισθοδοσία των οποίων διέθεσε 906.000 ευρώ (988.000 ευρώ το 2014). Διευθύνεται από τον Χάρη Αναγνωστόπουλο και διαθέτει περί το 1/3 των προϊόντων της σε άλλες χώρες, όπως η Ελβετία, η Γερμανία, η Νότιος Αφρική και η Ρωσία. Το εργοστάσιό της στην Αμαλιάδα του νομού Ηλείας απλώνεται σε ιδιόκτητη έκταση 90 στρεμμάτων και περιλαμβάνει στεγασμένους χώρους παραγωγής 6.000 τ.μ. Οι αμοιβές των μελών του διοικητικού συμβουλίου της αυξήθηκαν το 2015 κατά 14,2%.

Ο όγκος των πωλήσεων των προϊόντων της στην ελληνική αγορά το 2015 αυξήθηκε: οι συσκευασμένες ελιές κατά 53,5%, η πάστα ελιάς κατά 35,8% και το ελαιόλαδο κατά 36,3%. Αντιθέτως, μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων μη συσκευασμένων ελιών κατά 1,7%. Οι εξαγωγές ελιών αυξήθηκαν κατά 34%. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων ευνοήθηκε από τη διάθεση 16 νέων συσκευασιών προϊόντων. Οι εξαγωγές ελαιολάδου μειώθηκαν κατά 28,2%, εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων στη ρωσική αγορά.

Στις 31.12.2015 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ήταν ύψους 5,9 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 78,7% του συνόλου των απασχολουμένων κεφαλαίων της, ύψους 7,5 εκατ. ευρώ.

Η επιχείρηση επενδύει στην είσοδό της σε νέα δίκτυα διανομής, κυρίως στο εξωτερικό. Μετά την υλοποίηση προγράμματος μείωσης του κόστους παραγωγής, υλοποιεί πρόγραμμα μείωσης των διοικητικών εξόδων και των εξόδων διάθεσης.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 9 Αυγούστου 2016























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS