inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Στα 83,3 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της Intercomm Foods το 2015



Επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για την προσθήκη νέας γραμμής παραγωγής και συναφούς εξοπλισμού ολοκληρώνει η Intercomm Foods, μεγαλύτερη ελληνική εξαγωγική μεταποιητική επιχείρηση βρώσιμων ελιών και μεταποίησης φρούτων, η οποία το 2015 ενίσχυσε τις πωλήσεις και την αποδοτικότητά της, συνεχίζοντας την εντυπωσιακή εξάπλωσή της στη διεθνή αγορά.

Η επιχείρηση ιδρύθηκε στο Ομορφοχώρι του νομού Λάρισας το 1990 και διαθέτει τα προϊόντα της σε 58 χώρες, μέσω δικτύου αντιπροσώπων ή διεθνών λιανεμπορικών αλυσίδων, όπως η Carrefour, η Aldi, η Lidl και η Tesco, συχνά με το εμπορικό σήμα «Delphi» ή με ετικέτες των πελατών της, σε ποικίλες συσκευασίες. Σημαντικότερες αγορές για τα προϊόντα της είναι αυτές της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Ρωσίας.

Η Intercomm Foods διαθέτει δυο μεγάλες μονάδες επεξεργασίας και μεταποίησης ελιών και φρούτων. Περί το 65% των εσόδων της προέρχεται από τις πωλήσεις βρώσιμης και μεταποιημένης ελιάς, με το υπόλοιπο 35% να αφορά κυρίως κομπόστες ροδάκινων και άλλων φρούτων που παράγει με το σήμα «Delphi» ή άλλα σήματα. Την καλλιεργητική περίοδο 2014-2015 η εταιρεία επεξεργάστηκε περί τις 25.000 τόνους ελιάς και ο όγκος αυτός αναμένεται να ανέλθει σε 27.000 τόνους την καλλιεργητική περίοδο 2015-2016, έναντι 14.000 τόνων που είχε επεξεργαστεί την αντίστοιχη περίοδο 2009-2010. Είναι ιδιαιτέρως ισχυρή με το εμπορικό σήμα «Delphi» στις αγορές των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Στους πελάτες της συμπεριλαμβάνονται πολυεθνικές και άλλες επιχειρήσεις μαρμελάδας, παιδικών τροφών, χυμών φρούτων και άλλων προϊόντων επεξεργασίας φρούτων

Διαφοροποιήθηκε από τον ανταγωνισμό, απευθυνόμενη στην αγορά με καινοτομικά προϊόντα επεξεργασίας ελιάς και φρούτων και αναπτύσσοντας δικό της know how. Οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της περιλαμβάνουν μεγάλους χώρους παραγωγής και αποθήκευσης, σε συνολική έκταση περίπου 130.000 τ.μ.

Σύμφωνα με τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της, η εταιρεία το 2015, ολοκληρώνοντας την 27η οικονομική χρήση της, πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 83,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες σε αξία κατά 5,7 εκατ. ευρώ ή κατά 7,4%. Αντλησε τα έσοδά της σε ποσοστό 67,5% από άλλες ευρωπαϊκές αγορές (56,2 εκατ. ευρώ), 29,4% από αγορές τρίτων χωρών (24,5 εκατ. ευρώ) και κατά το υπόλοιπο 3,1% από την εσωτερική αγορά (2,6 εκατ. ευρώ). Το 95% (79,1 εκατ. ευρώ) προήλθε από τις βιομηχανικές δραστηριότητες της επιχείρησης και το υπόλοιπο 5% (4,2 εκατ. ευρώ) από εμπορικές.

Τα μεικτά κέρδη της ανήλθαν σε 18,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 12%, με βελτίωση του σχετικού περιθωρίου κατά μία εκατοστιαία μονάδα (22,7% των πωλήσεων, από 21,7% το 2014).

Επίσης, τα κέρδη της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 13 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 19,3%, με βελτίωση του σχετικού περιθωρίου κατά 1,6 εκατοστιαία μονάδα (15,6% των πωλήσεων, από 14% το 2014).

Η απόδοση του μέσου ενεργητικού της βιομηχανίας στη διάρκεια της χρήσης σε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασε το 17,5%, έναντι 15,5% το 2014.

Τα κέρδη της προ φόρων (10,5 εκατ. ευρώ) αυξήθηκαν κατά 21% και αντιπροσωπεύουν απόδοση των μέσων ιδίων κεφαλαίων στη διάρκεια της χρήσης 38%, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους (7,4 εκατ. ευρώ) αυξήθηκαν κατά 26,8% και αντιπροσωπεύουν απόδοση των μέσων ιδίων κεφαλαίων στη διάρκεια της χρήσης 26,8%. Ως ποσοστό των πωλήσεων τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 12,6% (από 11,2%) και τα κέρδη μετά την πρόβλεψη για φόρους σε 8,9% (από 8,3%)

Τα τελικά αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν, με αποσβέσεις 1,6 εκατ. ευρώ (1,1 εκατ. ευρώ το 2014), χρεωστικούς τόκους 0,9 εκατ. ευρώ (1,1 εκατ. ευρώ το 2014) και πρόβλεψη απομείωσης εμπορικής απαίτησης από τη λιανεμπορική αλυσίδα Μαρινόπουλος σχεδόν 0,3 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν από την εφαρμογή των τροποποιημένων ελληνικών λογιστικών προτύπων, βάσει του νόμου 4308/2014. Λόγω της εφαρμογής των νέων λογιστικών προτύπων εμφανίζονται διαφοροποιημένα ορισμένα οικονομικά μεγέθη της χρήσης 2014.

Τα ίδια κεφάλαιά της στις 31.12.2015 ανήλθαν σε 29,7 εκατ. ευρώ (25,4 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν), αποτελώντας το 40,1% (36,2%) του συνόλου των απασχολουμένων κεφαλαίων, ύψους 74,1 εκατ. ευρώ (70,15 εκατ. ευρώ).

Τα ταμειακά της διαθέσιμα στις 31.12.2015 ανέρχονταν σε 4,7 εκατ. ευρώ (2,4 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα). Το κυκλοφορούν ενεργητικό της (61,2 εκατ. ευρώ) ήταν κατά 23,8 εκατ. ευρώ μεγαλύτερο από τις βραχυπρόθεσμες, απαιτητές εντός του 2016 υποχρεώσεις της (37,4 εκατ. ευρώ). Οι τραπεζικές υποχρεώσεις της συνολικού ύψους 18 εκατ. ευρώ ήταν κατά 29,7% μακροπρόθεσμες και μειώθηκαν κατά 13,2% (-2,7 εκατ. ευρώ). Το εμπορικό της χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει μετοχές εταιρειών και μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων ύψους 2,2 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές πωλήσεις της INTERCOMM FOODS τη χρονική περίοδο 2005-2015, δηλαδή στο διάστημα των έντεκα αυτών ετών, ανήλθαν σε 607,7 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις αυτές απέδωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 67,9 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 11,2% των πωλήσεων και το 9,8% του μέσου όρου των απασχολουμένων κεφαλαίων της περιόδου. Κατά την ίδια περίοδο, το συνολικό αποτέλεσμα της εταιρείας προ φόρων ήταν κέρδη 34,4 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 5,6% των πωλήσεων και το 18% του μέσου όρου των ιδίων κεφαλαίων της περιόδου. Τα κέρδη της μετά την πρόβλεψη για φόρους ήταν 24,9 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 4,1% των πωλήσεων και το 13,1% του μέσου όρου των ιδίων κεφαλαίων της περιόδου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της μετά την πρόβλεψη για φόρους, ήταν κερδοφόρος και κατά τις έντεκα εξεταζόμενες χρήσεις. Οι πωλήσεις της το 2005 ήταν της τάξεως των 34,7 εκατ. ευρώ. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των πωλήσεών της κατά την εξεταζόμενη περίοδο ανέρχεται σε 14%. Μείωση πωλήσεων είχε παρουσιάσει μόνο τη χρονιά 2009.

Στα μέσα του 2015 η επιχείρηση αποφάσισε τη διάθεση μερίσματος 1,50 εκατ. ευρώ στους μετόχους και αμοιβών-ποσοστών 1,03 εκατ. ευρώ στη διοίκηση της εταιρείας, από τα κέρδη του 2014. Τα αντίστοιχα ποσά για τα κέρδη της χρήσης 2015 ανέρχονται σε 2,475 εκατ. ευρώ και 1,03 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, που συμμετέχει με ποσοστό 33% στη ρωσική Interom Russia και έχει πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Στ. Β. Τσαγκούλη, δηλώνει ότι λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και αβεβαιότητας θα προωθήσει τη μείωση του λειτουργικού κόστους και θα εντείνει τις προσπάθειές της για την αύξηση των πωλήσεών της στους περίπου 450 πελάτες της ανά τον κόσμο και την εξεύρεση νέων πελατών. Δαπάνησε για πάγιες επενδύσεις 3,9 εκατ. ευρώ το 2015, έναντι 2,2 εκατ. ευρώ το 2014. Αισιοδοξεί ότι το 2016 θα είναι ακόμα μία καλή χρονιά για την εταιρεία.

Το 2015 απασχόλησε, κατά μέσον όρο, 493 εργαζόμενους, έναντι 454 το 2014. Διέθεσε για αμοιβές και συναφείς παροχές στο διευθυντικό και εργατοϋπαλληλικό προσωπικό της, καθώς και για ασφαλιστικές εισφορές, 7,74 εκατ. ευρώ, έναντι 6,99 εκατ. ευρώ το 2014. Για αμοιβές διοικητικών-διευθυντικών στελεχών διέθεσε 0,26 εκατ. ευρώ.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 10 Οκτωβρίου 2016























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS