inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Αύξηση πωλήσεων και κερδών, το 2015, για την οινοποιία Λαφαζάνης



Ανοδικά κινήθηκαν τα βασικά οικονομικά μεγέθη της κορινθιακής οινοποιίας Λαφαζάνης το 2015, μετά την κάμψη που είχαν παρουσιάσει το 2014.

Η επιχείρηση λειτουργεί ως Α.Ε. από το 1997. Ωστόσο η οικογένεια που την ίδρυσε αριθμεί επτά δεκαετίες οινοποίησης. Η ενασχόληση της οικογένειας Λαφαζάνη με το κρασί άρχισε το 1946. Το πρώτο οινοποιείο της κατασκευάστηκε στη Μαγούλα Αττικής το 1960. Το σύγχρονο οινοποιείο, που βρίσκεται στις Αρχαίες Κλεωνές της Νεμέας, στον νομό Κορινθίας, κατασκευάστηκε το 1993.

Η Λαφαζάνης Οινοποιητική παράγει περί τους 4.000 τόνους κρασί ετησίως, απασχολεί μέχρι και 35 εργαζόμενους και κατέχει αμπελώνα 100 στρεμμάτων. Στα επώνυμα προϊόντα της περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα κρασιά «Νεμέα ΠΟΠ Λαφαζάνης», «Συλλογή Ερυθρός Λαφαζάνη» και «Συλλογή Λευκός Λαφαζάνη». Από το 2012 ξεκίνησε την παραγωγή και αποσταγμάτων, με έμφαση στο τσίπουρο.

Σύμφωνα με τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της, η εταιρεία το 2015, ολοκληρώνοντας τη 19η οικονομική χρήση της, κατέγραψε πωλήσεις 5 εκατ. ευρώ (+14,5%), μεικτά κέρδη 1,8 εκατ. ευρώ (+22,5%), κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 0,9 εκατ. ευρώ (+115,6%), κέρδη προ φόρων 0,85 εκατ. ευρώ (+147,4%) και κέρδη μετά την πρόβλεψη για φόρους 0,6 εκατ. ευρώ (+142,7%). Η αύξηση των κερδών ευνοήθηκε από το γεγονός ότι ο συντελεστής του μεικτού κέρδους της επιχείρησης ενισχύθηκε κατά 2,4 εκατοστιαίες μονάδες (στο 36,8%, από 34,4% το 2014). Επίσης, οι συνολικές δαπάνες διάθεσης και διοίκησης συμπιέστηκαν κατά 15,9%.

Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων αντιπροσωπεύουν απόδοση των μέσων ιδίων κεφαλαίων της στη διάρκεια της χρήσης 20,8% (9,2% το 2014), ενώ τα κέρδη μετά από τους φόρους απόδοση 14,7% (6,6% το 2014). Ως ποσοστό των πωλήσεων τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 17,1% (από 7,9%), ενώ τα κέρδη μετά την πρόβλεψη για φόρους σε 12,1% (από 5,7%).

Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της χρήσης 2015 προκύπτουν από την εφαρμογή των ελληνικών λογιστικών προτύπων, ενώ τα συγκριτικά στοιχεία της χρήσης 2014 έχουν εν μέρει αναδιατυπωθεί.

Στις 31.12.2015 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας, η οποία διευθύνεται από τον Σπ. Β. Λαφαζάνη, ανέρχονταν σε 4,4 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 65,4% του συνόλου των απασχολουμένων κεφαλαίων, ύψους 6,7 εκατ. ευρώ.

Η αναπρόσβεστη αξία των ενσώματων παγίων της στις 31.12.2015 ανερχόταν σε 1,7 εκατ. ευρώ, έναντι 1,6 εκατ. ευρώ στις 31.12.2014.

Η αξία του κυκλοφορούντος ενεργητικού της (4,7 εκατ. ευρώ) υπερέβαινε κατά 2,7 εκατ. ευρώ την αξία των πάσης φύσεως βραχυπρόθεσμων, απαιτητών εντός του 2016 υποχρεώσεών της (2 εκατ. ευρώ).

Τα ταμειακά της διαθέσιμα ήταν ύψους 0,12 εκατ. ευρώ (0,10 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν).

Για τον λόγο ότι εκκρεμεί η δημοσιοποίηση ετήσιας οικονομικής έκθεσης της επιχείρησης με το σχετικό προσάρτημα, δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα στοιχεία για τις αποσβέσεις και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), τις αμοιβές και τον αριθμό των εργαζομένων και τη μερισματική πολιτική της εταιρείας.

Οι συνολικές πωλήσεις της οινοποιητικής βιομηχανίας τη χρονική περίοδο 2005-2015, δηλαδή στο διάστημα των έντεκα αυτών ετών, ανήλθαν σε 36,5 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις αυτές απέδωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 3 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 8,3% των πωλήσεων. Κατά την ίδια περίοδο, το συνολικό αποτέλεσμα της εταιρείας προ φόρων ήταν κέρδη 2,8 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 7,7% των πωλήσεων και το 7,9% του μέσου όρου των ιδίων κεφαλαίων της περιόδου. Τα κέρδη της μετά την πρόβλεψη για φόρους ήταν 2 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 5,5% των πωλήσεων και το 5,7% του μέσου όρου των ιδίων κεφαλαίων της περιόδου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της μετά την πρόβλεψη για φόρους, ήταν κερδοφόρος και τις έντεκα εξεταζόμενες χρήσεις. Οι πωλήσεις της το 2005 ήταν 2,9 εκατ. ευρώ. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, τις μεγαλύτερες πωλήσεις, ύψους 5 εκατ. ευρώ, παρουσίασε το 2015. Επίσης, τα μεγαλύτερα κέρδη μετά την πρόβλεψη για φόρους, ύψους 0,5 εκατ. ευρώ, παρουσίασε το 2015. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των πωλήσεών της την περίοδο 2005-2015 ήταν 7%.

Οι φορολογικές υποχρεώσεις της δεν έχουν εξεταστεί από τις φορολογικές αρχές από τη χρήση 2007 μέχρι και τη χρήση 2015.

Για το 2016 η επιχείρηση αναμένει υψηλότερες επιδόσεις, καθώς, όπως αναφέρει, διευρύνει το πελατολόγιό της, κυρίως σε αγορές του εξωτερικού. Η οινοποιία εξάγει συνήθως το 20% και πλέον της παραγωγής της σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 24 Οκτωβρίου 2016























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS