inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Μηδενικός τραπεζικός δανεισμός και κέρδη, το 2012, για τη Barilla Hellas

Τέσσερις γενιές Barilla και 136 χρόνια από τότε που ο Pietro Barilla άνοιξε ένα μικρό κατάστημα πώλησης άρτου και ζυμαρικών, τα οποία με την πλούσια γεύση τους μάγεψαν την Ιταλία, η εταιρεία Barilla, παγκόσμιος κολοσσός στη βιομηχανία ζυμαρικών, σαλτσών και αρτοσκευασμάτων και αυθεντικός πρεσβευτής της ιταλικής γαστριμαργικής κουλτούρας, αναδεικνύει σε εφαλτήριο επέκτασης σε άλλες χώρες μια επιχείρηση που εμφανίστηκε στην Ελλάδα μισό αιώνα αργότερα: την από το 1991 θυγατρική της εταιρεία MISKO.

Το 1927, σε ένα μικρό εργαστήριο στον Πειραιά, είχαν ξεκινήσει δύο ελληνικές οικογένειες να παρασκευάζουν τα ζυμαρικά που έμελλε, με το σήμα Misko, να γίνουν η πιο αγαπημένη μάρκα ζυμαρικών των Ελλήνων.

Η φήμη των προϊόντων Misko, που κυριάρχησαν στις διατροφικές προτιμήσεις των Ελλήνων, εξαπλώθηκε σε πολλές χώρες, ως τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία. Η ιδρυθείσα το 1877 Barilla, μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στον κόσμο με περισσότερους από 15.000 εργαζομένους, 49 παραγωγικές μονάδες που εξάγουν προϊόντα τους σε 150 χώρες και ετήσια παραγωγή 3.000.000 τόνων ειδών διατροφής, έχει θέσει σκοπό, πλέον, να διευρύνει τους ορίζοντες της θυγατρικής της στην Ελλάδα.

Αναγνωρίζοντας αφενός την αξία της ελληνικής επιχείρησης και, αφετέρου, τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται στα Βαλκάνια, καθώς και σε σειρά άλλων ανατολικοευρωπαϊκών χωρών, ο ιταλικός όμιλος έχει αναθέσει σε ελληνικά χέρια την ηγεσία του διοικητικού κέντρου της που καλύπτει την Ανατολική Ευρώπη. Με έδρα την Αθήνα το νέο διοικητικό κέντρο έχει την ευθύνη για την προώθηση των προϊόντων του μεγαλύτερου διεθνούς ομίλου ζυμαρικών σε συνολικά 19 χώρες: την Ελλάδα, την Αλβανία, την π.Γ.Δ.Μ., την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Πολωνία, την Κροατία, τη Σλοβενία, τη Ρουμανία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, την Ουγγαρία, τη Σερβία, τη Σλοβακία, την Τσεχία, το Μαυροβούνιο και το Κόσοβο.

Η Barilla Hellas, όπως ονομάζεται πλέον η Misko, εξάγει σεβαστό μέρος της παραγωγής της στην Ιταλία και μελετά συγχρόνως την υλοποίηση μιας νέας επένδυσης στην Ελλάδα, με σκοπό τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και τη διεύρυνση της παραγωγικής της δυναμικότητας.

Η επιχείρηση συνεχίζει τη μακρόχρονη παράδοση της Misko, που κατέχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά και στο τραπέζι των Ελλήνων καταναλωτών. Τα τελευταία χρόνια έδωσε έμφαση στην προώθηση των προϊόντων Misko ολικής άλεσης, ισχυροποιώντας τη θέση της στην επί μέρους αγορά, όπου κατέχει ηγετική θέση με το σήμα Barilla.

Επιπλέον, διηύρυνε τη συλλογή των Barilla ολικής άλεσης με το λανσάρισμα του νέου σχήματος Spaghettini Νο3. Συγχρόνως, συνέχισε την προώθηση παραδοσιακών σειρών, όπως η φούξια σειρά Misko και η μπλε σειρά Barilla, αλλά και καινοτομικών προϊόντων των δύο μαρκών, όπως τα Barilla Piccolini και τα Misko Γεύσεις Ελλάδος.

H Barilla Hellas κατέγραψε το 2012 κέρδη προ φόρων ύψους 3,45 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,58 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον ισολογισμό της, τα έσοδα της εταιρείας το 2012 περιορίστηκαν σε 73,82 εκατ. ευρώ, από 74,90 εκατ. ευρώ το 2011 (71,49 εκατ. ευρώ το 2010 και 80,60 εκατ. ευρώ το 2009), παρουσιάζοντας έτσι μείωση κατά 1,5% σε ποσοστό και κατά 1,08 εκατ. ευρώ σε αξία, σε ετήσια βάση.

Η εταιρεία, η οποία λειτουργεί βιομηχανική μονάδα ζυμαρικών στα Οινόφυτα και μύλο άλεσης σίτου στον Βόλο, συμπίεσε κατά 1,4 εκατοστιαία μονάδα το μεικτό της περιθώριο (38,1% έναντι 39,5% το 2011), γεγονός που οδήγησε τα μεικτά κέρδη στο επίπεδο των 28,15 εκατ. ευρώ έναντι μεικτών κερδών 29,59 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (-4,9%). Συγχρόνως, περιόρισε τις δαπάνες της εμπορικής λειτουργίας της και παρουσίασε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 5,69 εκατ. ευρώ (-0,5%) και κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 3,16 εκατ. ευρώ (-3,7%).

Τελικώς κατέγραψε κέρδη προ φόρων 3,45 εκατ. ευρώ το 2012 έναντι αντίστοιχων κερδών 3,42 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση (6,82 εκατ. ευρώ το 2010 και 6,79 εκατ. ευρώ το 2009), οριακά αυξημένα (+0,9%). Μετά την πρόβλεψη για τους φόρους της χρήσης τα καθαρά κέρδη ήταν 2,58 εκατ. ευρώ έναντι 2,42 εκατ. ευρώ το 2011 (3,97 εκατ. ευρώ το 2010 και 3,71 εκατ. ευρώ το 2009), αυξημένα κατά 6,6%. Η τελική κερδοφορία ευνοήθηκε από αυξημένα έκτακτα και ανόργανα έσοδα.

Τα ίδια κεφάλαια της Barilla Hellas, η οποία διευθύνεται από τον Γιώργο Σπηλιόπουλο, ανέρχονται σε 31,81 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν στο 59,5% του συνόλου των απασχολουμένων κεφαλαίων, ύψους 53,48 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση έχει από ετών μηδενίσει τον τραπεζικό δανεισμό της. Τα διαθέσιμά της στις 31.12.2012 ανέρχονταν σε 3,05 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο επικεφαλής της Barilla Hellas ανέφερε ότι η επιχείρηση το 2012 αύξησε τον όγκο των εξαγωγών της και διατήρησε την ηγετική θέση και το υψηλό μερίδιό της στην ελληνική αγορά, απορροφώντας μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής και παρέχοντας εκτεταμένες προσφορές προϊόντων με μειωμένες τιμές, στο καταναλωτικό κοινό. Οι εξαγωγές διευρύνθηκαν όχι μόνο προς τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στην Κίνα.

Το μέρισμα της μητρικής εταιρείας Barilla από τα περυσινά κέρδη της Barilla Hellas ανέρχεται σε 2,60 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο μέρισμα έναν χρόνο πριν ήταν 2,27 εκατ. ευρώ (+14,5%).























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS