inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Υψηλότερα έσοδα, το 2013, για τη μπισκοτοποιία Παπαδόπουλος

Η επέκταση στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, που άρχισε το δεύτερο τρίμηνο του 2013, σε συνδυασμό με την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου της στη βασική αγορά της, επέτρεψαν στην ιστορική ελληνική βιομηχανία τροφίμων Ε.Ι. Παπαδόπουλος, μεγαλύτερη μπισκοτοποιία της χώρας, να διευρύνει τις συνολικές πωλήσεις της το περασμένο έτος, χωρίς να αυξήσει τις τιμές των μπισκότων της.

Η επιχείρηση ιδρύθηκε, ως γνωστόν, το 1922, όταν η οικογένεια Παπαδοπούλου έφερε από την Κωνσταντινούπολη την πολύτιμη συνταγή του «Πτι-Μπερ», του μπισκότου που έγινε με τα χρόνια αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων.

Στη διάρκεια των 92 χρόνων παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η βιομηχανία ηγείται της αγοράς των μπισκότων. Επίσης, εδώ και χρόνια κατέχει σημαντική θέση στα αρτοσκευάσματα (φρυγανιές, παξιμάδια, κριτσίνια, krispies) και από τον Απρίλιο του 2013 έχει επεκταθεί στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού σε φέτες, αποκτώντας διψήφιο μερίδιο. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της για το 2013, το μερίδιό της στην αγορά του μπισκότου, που ήδη κατά το 2012 είχε ξεπεράσει το 65% σε αξία, διευρύνθηκε ακόμη περισσότερο πέρυσι. Επίσης, το 2013 επιτεύχθηκε αύξηση και του όγκου των πωλήσεων μπισκότων.

Οι εργαζόμενοι στις τέσσερις παραγωγικές εγκαταστάσεις της στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο και τα Οινόφυτα, στα τέλη του 2013 ανέρχονταν σε 1.089, έναντι 973 στα τέλη του 2012.

Κατά το 2013 τα έσοδα της Ε. Ι. Παπαδόπουλος από τις πωλήσεις μπισκότων, αρτοσκευασμάτων και συσκευασμένου ψωμιού στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά ανήλθαν σε 126,43 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,5% σε ποσοστό και κατά 5,42 εκατ. ευρώ σε αξία.

Η επιχείρηση απορρόφησε το επιπρόσθετο κόστος παραγωγής, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους της. Κατέγραψε μεικτά κέρδη 59,05 εκατ. ευρώ (-0,7%, καθώς το μεικτό περιθώριο μειώθηκε κατά 2,4 εκατοστιαίες μονάδες), κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 14,30 εκατ. ευρώ (-3%) και κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 11,28 εκατ. ευρώ (-3,1%).

Τα κέρδη της προ φόρων ανήλθαν σε 12,13 εκατ. ευρώ (+1,6%), ενώ τα καθαρά κέρδη της, μετά την πρόβλεψη για φόρους (4,28 εκατ. ευρώ), περιορίστηκαν σε 7,85 εκατ. ευρώ (-5,6%).

Εδώ και σχεδόν έναν αιώνα η κορυφαία ελληνική μπισκοτοποιία βαδίζει σταθερά στον δρόμο της ανάπτυξης, ακολουθώντας πιστά το τρίπτυχο της ποιότητας, του σεβασμού στον καταναλωτή και της καινοτομίας, που συγκροτούν την εταιρική φιλοσοφία της.

Στη διάρκεια του 2013 η εταιρεία απέσπασε μια σημαντική διάκριση, που έχει γενικότερο θετικό αντίκτυπο για την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, τα προϊόντα Caprice συγκέντρωσαν την υψηλότερη συνολική βαθμολογία, από διεθνούς φήμης κριτές, με 3 αστέρια στα Διεθνή Βραβεία Ανώτερης Γεύσης 2013, που διοργάνωσε το International Taste and Quality Institute στις Βρυξέλλες.

Προϊόντα της εταιρείας Παπαδοπούλου, με αιχμή τη σειρά Caprice, εξάγονται σε περισσότερες από σαράντα χώρες.

Η επένδυσή της για την επέκταση στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού σε φέτες ήταν ύψους 6,5 εκατ. ευρώ και προσέθεσε 55 νέες θέσεις εργασίας.























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS