inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Υψηλότερα τα εξαγωγικά έσοδα και τα κέρδη της ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής το 2012

Η ΜΕΓΑ αποτελεί μια από τις πλέον εξελιγμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη στον χώρο των προϊόντων ατομικής υγιεινής. Αμιγώς ελληνική ως εταιρεία, κατόρθωσε να αποκτήσει ηγετική θέση σε πολλές από τις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται, προσφέροντας στην ελληνική οικογένεια πρωτοποριακές προτάσεις για την προσωπική υγιεινή.

Έχει παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας ότι η καινοτομία μπορεί να έχει ελληνική ταυτότητα, αλλά και διεθνές διαβατήριο.

Με αγαπημένες μάρκες, όπως οι μάρκες EveryDay, Babylino, Pom Pon, BabyCare, Tipers, ΜΕΓΑ, Sani, αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη σε πολλές κατηγορίες προϊόντων του τομέα της στην ελληνική αγορά, με τα προϊόντα της Σερβιετάκια EveryDay, Βαμβάκι ΜΕΓΑ, Υγρά μαντήλια ντεμακιγιάζ Pom Pon, αντιβακτηριδιακά μαντήλια Wet Hankies κ.ά.

Καινοτομία με ελληνική ταυτότητα και διεθνές διαβατήριο

Ο σεβασμός στο δέρμα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα της επιχείρησης στον σχεδιασμό των προϊόντων.

Στη ΜΕΓΑ δεν αρκεί ένα προϊόν να καλύπτει μόνο τη βασική ανάγκη για την οποία σχεδιάζεται (π.χ. απορροφητικότητα). Στόχος της εταιρείας είναι να επιτύχει την άριστη απορροφητικότητα με ειδικά επιλεγμένα υλικά που εξασφαλίζουν επιπλέον τη μέγιστη δυνατή φιλικότητα προς το δέρμα. Όλα τα προϊόντα ελέγχονται για την ποιότητα και τη φιλικότητα προς το δέρμα από διεθνώς αναγνωρισμένα εργαστήρια, όπως οι φορείς Ινστιτούτο Παστέρ, Dermscan Group, Proderm Institute of applied Dermatological Research και Α. Συγγρός Δερματολογικό Νοσοκομείο.

Οι σερβιέτες EveryDay Sensitive και τα σερβιετάκια EveryDay All-cotton προσφέρουν προστασία με απόλυτο σεβασμό στο ευαίσθητο γυναικείο δέρμα. Επισφράγιση των φιλικότητάς τους προς το δέρμα αποτελεί η σύστασή τους από την Ένωση Μαιευτήρων-Γυναικολόγων Ελλάδας.

Οι νέες βρεφικές πάνες Babylino Sensitive είναι οι μόνες πάνες με πιστοποίηση Oeko-TexR Standard 100 για απουσία βλαβερών ουσιών (ελεγμένες με τα αυστηρότερα κριτήρια της Κατηγορίας Ι, που αντιστοιχούν στα βρέφη ηλικίας από νεογέννητα έως 3 ετών). Σχεδιασμένες με προσεκτικά επιλεγμένα, φιλικά και εξαιρετικά απαλά υλικά, αγκαλιάζουν και προστατεύουν το μωρό με αποδεδειγμένα sensitive τρόπο, ενώ συνιστώνται από την Ελληνική Εταιρία Παιδιατρικής Δερματολογίας.

Επένδυση στην τεχνολογία

Κόντρα στην οικονομική κρίση, η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο, επενδύοντας 84 εκατ. ευρώ από το 2000 έως το 2012, σε υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, επιλέγοντας πάντα με βάση τα υψηλότερα διεθνή standards προϊοντικής ποιότητας και ασφάλειας.

Χάρη στις πρωτοποριακές επενδύσεις της και την πολύτιμη πλέον τεχνογνωσία της, σχεδίασε μια γκάμα πρωτοποριακών προϊόντων, άριστων προδιαγραφών, τα οποία συχνά ενέχουν πανεθνικές ή και παγκόσμιες καινοτομίες (π.χ. Σερβιέτες EveryDay Sensitive – οι μόνες με υγιεινό υφασμάτινο κάλυμμα cotton soft, Σερβιετάκια EveryDay all-cotton – τα μόνα με 100% βαμβακερό κάλυμμα, βρεφικές πάνες Babylino Sensitive – οι μόνες με πιστοποιημένο φιλικό σχεδιασμό, κ.ά).

Η εταιρεία αποτελεί ισχυρή δύναμη στον τομέα της και εκτός ελληνικών συνόρων, με παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες (Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Σουηδία, Αρμενία, Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ρωσία, Σλοβενία, Κροατία, Κύπρος, Δανία, Τσεχία, Ιρλανδία, Μάλτα, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία, Νιγηρία κ.ά.).

Εκτός από την επιτυχημένη παρουσία των δικών της brands στο εξωτερικό, η ΜΕΓΑ «προσφέρει» την άριστη ποιότητα, την καινοτομία και την τεχνογνωσία της σε μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, έχοντας χτίσει μακροχρόνιες συνεργασίες contract manufacturing, αφού έχει επιλεγεί ως αποκλειστικός προμηθευτής παραγωγικών και εμπορικών μονάδων της Βορειοδυτικής Ευρώπης για προϊόντα υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών.

Ενδυναμώνοντας τις συνεργασίες της εκτός συνόρων, η εταιρεία κατάφερε να επιτύχει μια αύξηση των εξαγωγών της πάνω από 40% το 2012, με τις ανάλογες θετικές συνέπειες στο απασχολούμενο ανθρώπινο δυναμικό και την ελληνική οικονομία.

Η ΜΕΓΑ στηρίζει με μοναδική ευαισθησία, κάθε χρόνο, ιδρύματα περίθαλψης και φροντίδας μικρών παιδιών, αλλά και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Έτσι, πραγματοποιεί δωρεές σημαντικής αξίας σε μεγάλο αριθμό ΜΚΟ κα ιδρυμάτων περίθαλψης παιδιών, αρωγός στην πολύτιμη προσπάθειά τους. Επιπλέον, πάντα κοντά στην ελληνική οικογένεια, τον Μάρτιο 2010 απορρόφησε όλη την αύξηση του ΦΠΑ και λειτουργεί από τότε με μειωμένο τιμοκατάλογο στα προϊόντα της.

Παράλληλα, μεριμνά για τη βιώσιμη ανάπτυξη, με μια σειρά ενεργειών προστασίας του περιβάλλοντος: Διαλογή απορριμμάτων από συνεργαζόμενη εταιρεία, ώστε να καταλήγουν στη χωματερή το δυνατόν λιγότερα απόβλητα. Διαχωρισμός στερεών αποβλήτων από απορροές μηχανών, για να χρησιμοποιηθούν σε άλλες βιομηχανίες. Ανακύκλωση όλων των χρησιμοποιούμενων υλικών. Χρήση ειδικών φίλτρων στην παραγωγική διαδικασία, για να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον. Μονάδα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων παραγωγικής διαδικασίας και επαναχρησιμοποίηση του καθαρού νερού σε διάφορες χρήσεις. Εξοικονόμηση ενέργειας με χρήση inverter και αντιστάθμισης SYN στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Επιπλέον, έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το Περιβαλλοντολογικό Σύστημα ISO14001 και το Σύστημα Υγείας και Ασφάλειας OHSAS 18001.

Δήλωση διευθύνοντος συμβούλου

«Ως Έλληνες, είναι ώρα να κάνουμε μια ειλικρινή ενδοσκόπηση, με σκοπό να ανακαλύψουμε στα συστήματά μας ό,τι είναι χρήσιμο για την Ελλάδα που έρχεται, πιστεύοντας ότι η ατομική ανάπτυξη μπορεί και πρέπει να ταυτίζεται με την εθνική ανάπτυξη. Χρειάζεται ειλικρινής αυτοκριτική για να ανταλλάξουμε την ψευδή πραγματικότητα των τελευταίων ετών με κάτι στέρεο, καθαρό, δίκαιο, δυναμικό και πολιτισμένο. Θα είναι το καλύτερο δώρο για τα παιδιά μας.

Πιστεύοντας στο «άριστο», μπορέσαμε να οδηγήσουμε τη ΜΕΓΑ από το δειλό ξεκίνημα του 1980, στο σημερινό επίπεδο των 300 εργαζομένων, με εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 25 χώρες και με έναν ορίζοντα με διαρκή επενδυτική και αναπτυξιακή δραστηριότητα.

Πιστεύαμε πάντα ότι οι Έλληνες δεν γεννήθηκαν για να καταναλώνουν, αλλά για να δημιουργούν. Αυτή τη θέση διεκδικήσαμε και διεκδικούμε τώρα περισσότερο από κάθε φορά».

Αποδοτικότητα

Η ελληνικών κεφαλαίων εταιρεία, που έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη ελληνική χαρτοβιομηχανία βάσει των πωλήσεων και κατέχει τη δεύτερη θέση στον τομέα της, στην ελληνική αγορά προϊόντων χάρτου προσωπικής υγιεινής, πίσω από εισαγωγική θυγατρική εταιρεία αμερικανικού πολυεθνικού οίκου, κατέγραψε το 2012 σημαντική αύξηση των πωλήσεων, καθώς και της αποδοτικότητάς της.

Σύμφωνα με τον 32ο ισολογισμό της, τα έσοδα της ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής το 2012 από τις πωλήσεις προϊόντων της στην ελληνική και τη διεθνή αγορά, με τα εμπορικά σήματα BabyCare, EveryDay, Babylino, ΜΕΓΑ, Sani, Pom Pon, Tipers, Wet Hankies, καθώς και με άλλα σήματα δικά της ή τρίτων, ανήλθαν σε 83,43 εκατ. ευρώ, από 76,77 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση (70,65 εκατ. ευρώ το 2010 και 68,16 εκατ. ευρώ το 2009), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,7% σε ποσοστό και κατά 6,66 εκατ. ευρώ σε αξία, σε ετήσια βάση.

Η επιχείρηση βελτίωσε τα μεικτά κέρδη της, στο επίπεδο των 32,04 εκατ. ευρώ, έναντι μεικτών κερδών 29,80 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (+7,5%).

Τα κέρδη της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 9,07 εκατ. ευρώ, έναντι 5,45 εκατ. ευρώ το 2011 (+66,5%), ίσα προς το 10,9% των εσόδων της, από 7,1% το 2011, καθώς οι δαπάνες εμπορικής λειτουργίας περιορίστηκαν κατά 5,1% (-1,20 εκατ. ευρώ). Επίσης, τα κέρδη της προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν σε 5,98 εκατ. ευρώ, έναντι 2,36 εκατ. ευρώ το 2011 (+153,9%).

Εν τέλει η ΜΕΓΑ, η οποία λειτουργεί βιομηχανική μονάδα στις Αχαρνές Αττικής, με εγκαταστάσεις 23.000 τ.μ., κατέγραψε κέρδη προ φόρων 4,20 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχων κερδών 1,41 εκατ. ευρώ το 2011 (1,44 εκατ. ευρώ το 2010 και 3,03 εκατ. ευρώ το 2009), αυξημένα δηλαδή κατά δύο φορές (+2,79 εκατ. ευρώ σε αξία). Μετά την αφαίρεση των φόρων της χρήσης το καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας το 2012 ήταν κέρδη 3,21 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 0,80 εκατ. ευρώ το 2011 (1,08 εκατ. ευρώ το 2010 και 1,98 εκατ. ευρώ το 2009), αυξημένα κατά τρεις φορές (+2,41 εκατ. ευρώ σε αξία).

Oι εξαγωγές της το περασμένο έτος κάλυψαν πλειάδα αγορών στη Δυτική, τη Βόρεια, την Ανατολική και την Κεντρική Ευρώπη και εκτιμάται ότι παρουσίασαν αύξηση άνω του 40%, ενώ είχαν αυξηθεί κατά 22% το 2011.























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS