inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Από τη διεθνή αγορά το 89% των εσόδων της ΕΛΒΑΛ το 2012

Νέες επενδύσεις, μετά από τις ύψους 46,2 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε το 2012, υλοποιεί εφέτος, ιδιαιτέρως στο εργοστάσιο έλασης αλουμινίου που διαθέτει στα Οινόφυτα Βοιωτίας, η εξαγωγική κατά βάση εταιρεία αλουμινίου ΕΛΒΑΛ του μεταλλουργικού ομίλου Viohalco, η οποία οφείλει σχεδόν το 90% των ενοποιημένων εσόδων της στις πωλήσεις που πραγματοποιεί σε δεκάδες άλλες χώρες.

Η ΕΛΒΑΛ σε εταιρική βάση είναι από τις ελάχιστες βιομηχανίες της χώρας που το 2012 κατάφερε να αυξήσει οριακά έστω τις θέσεις εργασίας και πολύ περισσότερο τον όγκο της παραγωγής της και την επενδυτική της δραστηριότητα.

Η παραγωγή του εργοστασίου των Οινοφύτων ανήλθε πέρυσι σε 243.500 τόνους προϊόντων έλασης αλουμινίου, έναντι 232.600 τόνων αντίστοιχων προϊόντων το 2011 και 225.500 τόνων ίδιων προϊόντων το 2010, δηλαδή αυξήθηκε κατά 4,7% σε ετήσια βάση και κατά 8% σε σύγκριση με το 2010.

Επίσης, η εταιρεία αύξησε τον αριθμό των απασχολουμένων της από 707 τα τέλη του 2010 και 713 τα τέλη του 2011 σε 717 τα τέλη του 2012, ενώ οι ενοποιημένες επενδύσεις της ύψους 46,2 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων αυτών που πραγματοποιήθηκαν από θυγατρικές της στην Ελλάδα, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Βουλγαρία, αυξήθηκαν κατά 11,9% και αφορούσαν κυρίως τη μονάδα των Οινοφύτων.

Στη μονάδα αυτή, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΒΑΛ, υλοποιούνται εφέτος επενδύσεις αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας, βελτίωσης της ποιότητας των προϊόντων και αναβάθμισης της παραγωγικότητας, με σκοπό, κυρίως, την αύξηση της παραγωγής πλακών αλουμινίου μεγάλου μήκους και την εγκατάσταση συνεχών χυτεύσεων για την παραγωγή ρόλων αλουμινίου απευθείας από χύτευση. Με τις επενδύσεις αυτές η επιχείρηση φιλοδοξεί να συγκρατήσει το κόστος παραγωγής και να αντισταθμίσει την αύξηση του κόστους προμήθειας φυσικού αερίου και ευρύτερα του ενεργειακού κόστους.

Η εταιρεία αποσκοπεί σε περαιτέρω διεύρυνση των διεθνών δραστηριοτήτων της, αφού η εγχώρια ζήτηση των προϊόντων της εξακολουθεί να βαίνει μειούμενη.

Η ελληνική αγορά το 2012 συνεισέφερε μόνο 117,8 εκατ. ευρώ ή το 11,1% των συνολικών ενοποιημένων πωλήσεων ύψους 1,06 δισ. ευρώ, έναντι 132,0 εκατ. ευρώ και 12,4% συνολικών ενοποιημένων πωλήσεων επίσης 1,06 δισ. ευρώ το 2011.

Η πτώση αυτή αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις της σε δεκάδες άλλες χώρες, οι οποίες ανά γεωγραφική/τομεακή περιοχή ανήλθαν σε 677,3 εκατ. ευρώ στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (63,6% των συνολικών πωλήσεων), σε 93,4 εκατ. ευρώ στις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες (8,8%), σε 68,3 εκατ. ευρώ σε χώρες της Ασίας (6,4%), σε 101,4 εκατ. ευρώ σε χώρες της Αμερικής (9,5%), σε 3,7 εκατ. ευρώ σε αφρικανικές χώρες (0,4%) και σε 1,8 εκατ. ευρώ σε χώρες της Ωκεανίας.

Το 88,9% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου το 2012 προήλθε από τη διεθνή αγορά (946,0 εκατ. ευρώ), έναντι 87,6% (930,3 εκατ. ευρώ) το 2011.

Κυριότερες χώρες-προορισμοί των προϊόντων του τον χρόνο που πέρασε ήταν η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Μεγάλη Βρετανία, η Τουρκία και οι ΗΠΑ. Αυτές οι οκτώ χώρες συνεισέφεραν περί το 60% του συνολικού τζίρου του.

Ο αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο της ΕΛΒΑΛ, συμπεριλαμβανομένων αυτών που εργάζονται σε θυγατρικές της στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μειώθηκε από 2.141 τα τέλη του 2011 σε 2.090 τα τέλη του 2012.

Οι δαπάνες της μητρικής εταιρείας το περασμένο έτος για αμοιβές-παροχές στους εργατοϋπάλληληλους και τα στελέχη της μειώθηκαν κατά 3%, ενώ σε επίπεδο ομίλου οι σχετικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 0,3%.























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS