inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Σημαντική οργανική ανάπτυξη, το 2014, για την εταιρεία καλλυντικών Σαράντης



Σημαντική οργανική ανάπτυξη κατέγραψε το 2014 η βιομηχανική και εμπορική εταιρεία καλλυντικών και προϊόντων οικιακής χρήσεων Γρ. Σαράντης, η οποία κατόρθωσε να αυξήσει κατά 5% τις ενοποιημένες πωλήσεις της (248,4 εκατ. ευρώ) και συγχρόνως να διευρύνει την κερδοφορία της.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα, τα καθαρά κέρδη της μετά την αφαίρεση των φόρων και των δικαιωμάτων μειοψηφίας (17,1 εκατ. ευρώ) υπερδιπλασιάστηκαν. Σε συγκρίσιμη βάση τα καθαρά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν κατά 10,1%.

Επίσης, σε συγκρίσιμη βάση αυξήθηκαν οι πωλήσεις κατά 7,1%, τα μεικτά κέρδη (125,6 εκατ. ευρώ) κατά 7,6% και το περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) κατά μισή εκατοστιαία μονάδα (8,7% από 8,2%).

Τα ενοποιημένα έσοδα της επιχείρησης προήλθαν κατά 88,9 εκατ. ευρώ (35,8%) από την Ελλάδα, 65,8 εκατ. ευρώ (26,5%) από την Πολωνία, 15,2 εκατ. ευρώ (6,1%) από τη Σερβία, 12,1 εκατ. ευρώ (4,9%) από τη Βουλγαρία, 10,8 εκατ. ευρώ (4,3%) από την Τσεχία και κατά 55,6 εκατ. ευρώ (22,4%) από άλλες χώρες.

Το υψηλό ποσοστό ιδιοπαραγόμενων προϊόντων επέτρεψε τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της επιχείρησης, η οποία ενισχύει τη μεγάλη παραγωγική μονάδα που διαθέτει στα Οινόφυτα Βοιωτίας, μεταφέροντας σε αυτήν, από τη Ρουμανία, την παραγωγή σειράς προϊόντων της. Οι πωλήσεις καλλυντικών ευρείας διανομής αυξήθηκαν το 2014 κατά 11,4%.

Ανά κατηγορία προϊόντων, τα έσοδά της προήλθαν κατά 44,5% από καλλυντικά ευρείας διανομής (110,5 εκατ. ευρώ), 43,8% από προϊόντα οικιακής χρήσεως (108,7 εκατ. ευρώ) και κατά το υπόλοιπο 11,7% από λοιπά είδη (29,2 εκατ. ευρώ). Το 70,6% των εσόδων της από τα καλλυντικά ευρείας διανομής αφορούσε ιδιοπαραγόμενα προϊόντα (78,0 εκατ. ευρώ). Επίσης, το 93,9% των εσόδων της από τα προϊόντα οικιακής χρήσεως αφορούσε ιδιοπαραγόμενα προϊόντα (102,1 εκατ. ευρώ).

Η βελτίωση των ενοποιημένων αποτελεσμάτων σε επίπεδα υψηλότερα των αναμενομένων αποδίδεται από την εταιρεία σε «σημαντική οργανική ανάπτυξη σε στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες και αποτελεσματική διαχείριση του κόστους», που εξασφάλισε ευνοϊκότερες συμφωνίες προμήθειας πρώτων υλών. Επίσης, ευνοήθηκε από έκτακτα αποτελέσματα.

Σε εταιρική βάση η Σαράντης κατέγραψε το 2014 έσοδα 104,2 εκατ. ευρώ (+7,1%), κέρδη προ φόρων 16,5 εκατ. ευρώ (-55,6%) και μετά την πρόβλεψη για φόρους καθαρά κέρδη 16,4 εκατ. ευρώ (-55,2%). Η μείωση των τελικών κερδών οφείλεται στο γεγονός ότι κατά το 2013, ως γνωστόν, τα αποτελέσματά της είχαν ευνοηθεί σε υψηλό βαθμό από έκτακτους παράγοντες. Η αύξηση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά ανήλθε σε 5,1%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο του μέσου όρου ανόδου της αγοράς.

Η επιχείρηση, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανία καλλυντικών και προϊόντων οικιακής χρήσεως, θεωρεί τα αποτελέσματα που πέτυχε το 2014 απόδειξη της ικανότητάς της «να αναπτύσσεται μέσα σε ένα δυσχερές επιχειρηματικό περιβάλλον». Με την απόκτηση της δραστηριότητας του σήματος Noxzema στην Ελλάδα από την Procter & Gamble με δαπάνη 8,7 εκατ. ευρώ και με άλλες κινήσεις της, όπως η εξαγορά της τσεχικής εταιρείας καλλυντικών Astrid TM αντί ποσού 6,4 εκατ. ευρώ, ανανεώνει και εμπλουτίζει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο και προσδοκά για το 2015 αύξηση των μεριδίων της τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις άλλες αγορές όπου δραστηριοποιείται, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την εξωστρέφειά της. Τα προϊόντα της διατίθενται σε περίπου 35 χώρες στην Ανατολική και την Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 19 Μαρτίου 2014























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS