inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Coca - Cola HBC: Ανάκαμψη στην Ελλάδα, με αιχμή το «Αύρα», το 2014



Περισσότερα από τα μισά της έσοδα άντλησε κατά το 2014 από τέσσερις μεγάλες αγορές η βιομηχανία αναψυκτικών και άλλων μη αλκοολούχων ποτών Coca - Cola HBC, η οποία τον περασμένο χρόνο αύξησε ξανά τον όγκο των πωλήσεών της στην ελληνική αγορά, για πρώτη χρονιά μετά το 2008.

Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται παραγωγικά και εμπορικά σε 28 χώρες, κατέγραψε το περασμένο έτος, σύμφωνα με την αναλυτική ετήσια οικονομική έκθεσή της για το 2014, που γνωστοποίησε σήμερα, συνολικά έσοδα 6,51 δισ. ευρώ (6,87 δισ. ευρώ το 2013), κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 361,1 εκατ. ευρώ (373,7 εκατ. ευρώ), κέρδη προ φόρων 352 εκατ. ευρώ (294,1 εκατ. ευρώ) και μετά την πρόβλεψη για φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας κέρδη 294,8 εκατ. ευρώ (221,2 εκατ. ευρώ).

Σε συγκρίσιμη βάση, αφαιρουμένων και από τις δύο χρήσεις έκτακτων δαπανών, η Coca - Cola HBC παρουσιάζει κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 425 εκατ. ευρώ (454 εκατ. ευρώ) και μετά την πρόβλεψη για φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας κέρδη 277,4 εκατ. ευρώ (293,1 εκατ. ευρώ).

Το 52,5% των συνολικών εσόδων της, ύψους 6,5 δισ. ευρώ, προήλθε από τη Ρωσία (21,7% ή 1.335,6 εκατ. ευρώ έναντι 1.498,2 εκατ. ευρώ), την Ιταλία (14,8% ή 911,8 εκατ. ευρώ έναντι 999 εκατ. ευρώ), τη Νιγηρία (9,5% ή 586,7 εκατ. ευρώ έναντι 571,3 εκατ. ευρώ) και την Ελβετία (6,5% ή 400,3 εκατ. ευρώ έναντι 412 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση του όγκου των πωλήσεών της στην Ελλάδα κατά 2%, έναντι μείωσής του 10% το 2013, μετά από πέντε χρόνια πτώσης του. Σύμφωνα με ετήσια οικονομική έκθεσή της, η αύξηση αυτή ευνοήθηκε φυσικά από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα και τροφοδοτήθηκε, κατά βάση, από τη διεύρυνση του όγκου των πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών που διατίθενται στην αγορά με το σήμα «Αύρα» και άλλα σήματα. Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων και διανεμόμενων ποτών, φαίνεται ότι ήταν της τάξεως των 98,4 εκατ. κιβωτίων αναψυκτικών, νερών, χυμών και άλλων προϊόντων και εμπορευμάτων της επιχείρησης. Η επίδοση αυτή τοποθετεί την Ελλάδα στην έκτη θέση μεταξύ των σημαντικότερων αγορών του ομίλου, με μερίδιο όγκου πωλήσεων περί το 5% του συνολικού.

Η Coca - Cola HBC, δεύτερος μεγαλύτερος εμφιαλωτής των προϊόντων της Coca - Cola Company παγκοσμίως, λειτουργεί 66 εργοστάσια με 302 γραμμές παραγωγής και στις 31.12.2014 απασχολούσε 36.362 εργαζομένους.

Στις συνολικές πωλήσεις της συνεισέφεραν οι αναπτυγμένες αγορές (Ιταλία, Ελλάδα, Ελβετία κ.ά.) 2,45 δισ. ευρώ (37,6% των συνολικών), οι αναπτυσσόμενες (Πολωνία, Τσεχία κ.ά.) 1,05 δισ. ευρώ (16,2%) και οι αναδυόμενες (Ρωσία, Νιγηρία, Ουκρανία, Ρουμανία κ.ά.) 3,01 δισ. ευρώ (46,2%).

Σε δεκαέξι χώρες σημειώθηκε αύξηση ή σταθεροποίηση του μεριδίου της εταιρείας στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ενώ αντίστοιχη τάση εκδηλώθηκε και στις άλλες κατηγορίες προϊόντων της σε δέκα χώρες.

Ο συνολικός όγκος πωλήσεων (2 δισ. κιβώτια προϊόντων, έναντι 2,06 δισ. κιβωτίων προϊόντων το 2013) αφορούσε κατά 69% ανθρακούχα αναψυκτικά και συναφή ποτά, 18% εμφιαλωμένα νερά, 6% χυμούς και κατά το υπόλοιπο 7% άλλα ποτά του ομίλου.

Μπορείτε να δείτε τον ισολογισμό της Coca - Cola HBC, μέσω της ελληνικής θυγατρικής της Coca - Cola 3E Ελλάδος.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 23 Μαρτίου 2015























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS