inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Στα 63,9 εκατ. ευρώ τα κέρδη της καπνοβιομηχανίας Καρέλια το 2014



Κάμψη του κύκλου εργασιών, αλλά σημαντικότατη διεύρυνση της κερδοφορίας, κυρίως λόγω ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών, κατέγραψε το 2014 η καπνοβιομηχανία Καρέλια, οι εξαγωγές της οποίας σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας ξεπέρασαν τα 112 εκατ. ευρώ.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της ήταν ύψους 196,8 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 0,3%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,2% στην ελληνική αγορά (ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ) και μείωση κατά 3% στη διεθνή αγορά (ήταν ύψους 163,2 εκατ. ευρώ). Τα μεικτά κέρδη (92,2 εκατ. ευρώ) αυξήθηκαν κατά 5,1% και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBΙTDA) ανήλθαν σε 74 εκατ. ευρώ (+9,7%), ενώ τα κέρδη προ φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας εκτινάχθηκαν σε 87 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 42,7% σε ποσοστό και κατά 26,1 εκατ. ευρώ σε αξία.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας, που εδρεύει και διαθέτει μεγάλες βιομηχανικές μονάδες στον νομό Μεσσηνίας, μετά την πρόβλεψη για φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 63,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 60% σε ποσοστό και κατά 24 εκατ. ευρώ σε αξία. Προφανώς, η κερδοφορία ευνοήθηκε και από σημαντικά έσοδα που απέδωσαν τα υψηλά διαθέσιμα της επιχείρησης.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις της προήλθαν κατά 33,6 εκατ. ευρώ από την Ελλάδα (17,2% των συνολικών), 36,3 εκατ. ευρώ από άλλες χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (18,3%), 24,7 εκατ. ευρώ από άλλες ευρωπαϊκές χώρες (12,5%), 89,3 εκατ. ευρώ από χώρες της Αφρικής (45,4%) και 13 εκατ. ευρώ από χώρες της Ασίας (6,6%).

Η «σημαντικά ευνοϊκή ισοτιμία, για το μεγαλύτερο διάστημα του 2014, του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ» και η συγκράτηση της διολίσθησης σειράς τοπικών νομισμάτων και των τιμών των προϊόντων σε πολλές χώρες, σε συνδυασμό με τα «αμυντικά μέτρα που ελήφθησαν για τη θωράκιση της εταιρείας απέναντι στην οικονομική χρήση», όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση της επιχείρησης, ώθησαν ανοδικά την κερδοφορία της.

Η καπνοβιομηχανία προετοιμάζεται για την υλοποίηση επενδύσεων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την απόλυτη προσαρμογή της στα δεδομένα των νέων ευρωπαϊκών οδηγιών για τα προϊόντα καπνού, που θα ισχύσουν από το επόμενο έτος.

Οι πωλήσεις της στην ελληνική αγορά συνεχίζουν και κατά τους πρώτους μήνες του 2015 να αυξάνονται, με το μερίδιό της να πλησιάζει το 13% στα τσιγάρα και το 16,8% στον λεπτοκομμένο καπνό, ενώ υλοποιεί πρόγραμμα ποιοτικής αναβάθμισης ορισμένων προϊόντων της και κυκλοφορία νέων σημάτων. Ιδιαίτερα θετική ήταν, κατά το 2014, η πορεία των σημάτων της George Karelia and Sons και Karelia Slims.

Η μητρική εταιρεία το 2014 παρουσίασε πωλήσεις 190 εκατ. ευρώ (193,4 εκατ. ευρώ το 2013), κέρδη προ φόρων 84,6 εκατ. ευρώ (60,6 εκατ. ευρώ το 2013) και μετά την πρόβλεψη για φόρους κέρδη 61,9 εκατ. ευρώ (39,7 εκατ. ευρώ το 2013). Η λειτουργική κερδοφορία της ήταν και πάλι υψηλή, με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να ανέρχονται σε 72,2 εκατ. ευρώ (+6,3%) και τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) σε 67,8 εκατ. ευρώ (+6,7%).

Οι εργαζόμενοι στον όμιλο Καρέλια στις 31.12.2014 ανέρχονταν σε 516, έναντι 534 στις 31.12.2013 (-3,4%). Επίσης, οι εργαζόμενοι στη μητρική εταιρεία στις 31.12.2014 ανέρχονταν σε 481, έναντι 496 στις 31.12.2013 (-3%).

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 30 Μαρτίου 2015























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS