inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Σε χαμηλότερα επίπεδα τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Μέλισσα το 2014



Κάμψη των πωλήσεων, για δεύτερο συνεχόμενο έτος, η οποία δεν απέτρεψε όμως την επίτευξη κερδών, κατέγραψε το 2014 η βιομηχανία ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας, η οποία αναπτύσσει και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες στην ευρύτερη αγορά των τροφίμων.

Οι επενδύσεις της των προηγούμενων ετών, χάρη στις οποίες είναι η μεγαλύτερη του τομέα της βάσει της παραγωγικής δυναμικότητας, οδήγησαν σε ικανοποιητική, αν και συμπιεσμένη, λειτουργική κερδοφορία.

Οι πωλήσεις της το 2014 περιορίστηκαν σε 55,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 2013 κατά 13,7% σε ποσοστό και κατά 8,8 εκατ. ευρώ, σε ετήσια βάση.

Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν κατά 25,2% στο επίπεδο των 4,8 εκατ. ευρώ, ίσα προς το 8,6% των πωλήσεων, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 9,9% το 2013.

Επίσης, τα κέρδη προ φόρων συμπιέστηκαν κατά 40,4% στο επίπεδο των 2,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της μετά την πρόβλεψη για φόρους ήταν 1,5 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 11,8%, καθώς τα αποτελέσματα της χρήσης 2013 είχαν επιβαρυνθεί με υψηλή αναβαλλόμενη φορολογία.

Τα μεικτά κέρδη της επιχείρησης (δεν αναγράφονται στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις) εκτιμώνται για το 2014 σε περίπου 12,2 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας την εξέλιξη των πωλήσεών της.

Η πτώση της κερδοφορίας επηρεάστηκε κυρίως από τη ραγδαία αύξηση των τιμών των πρώτων υλών. Επίσης, η κάμψη του κύκλου εργασιών αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό σε συνειδητή μείωση της δραστηριότητας εμπορίας σίτου το 2014. Οι πωλήσεις της βασικής δραστηριότητας της εταιρείας μειώθηκαν κατά 4%. Οι αντίστοιχες πωλήσεις του ομίλου σε όγκο μειώθηκαν κατά 6%, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οι δαπάνες για αμοιβές, παροχές και λοιπά έξοδα τρίτων του ομίλου μειώθηκαν κατά 21,4%, κυρίως λόγω της μείωσης των δαπανών για ενέργεια και λοιπές παροχές τρίτων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το 2014 χαρακτηρίστηκε από κρίση προσφοράς στην αγορά του σκληρού σίτου, η οποία εκτός από την μείωση των διαθέσιμων ποσοτήτων είχε σαν αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τιμής του κατά περίπου 80% σε σχέση με τα μέσα επίπεδα του 2013.

Η επιχείρηση προβλέπει ότι το 2015 θα αυξήσει τη δραστηριότητά της, υπερκαλύπτοντας την πτώση των μεγεθών της χρήσης 2014. Εκτιμά για το 2015 ότι η αγορά των ζυμαρικών θα είναι ελαφρώς ανοδική τόσο σε επίπεδο όγκου όσο και σε επίπεδο αξίας πωλήσεων Στοχεύει στη βελτίωση των μεριδίων αγοράς τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται εμπορικά, με στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική και λανσάρισμα νέων προϊόντων. Η διαχείριση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ της ανάγκης των καταναλωτών για οικονομικότερες αγορές και της ταυτόχρονης αύξησης του κόστους των πρώτων υλών είναι μια πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η εταιρεία το 2015.

Δείτε τον ισολογισμό της εταιρείας στα Οικονομικά Στοιχεία του site.

www.inr.gr, 28 Μαΐου 2015























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS