inr.gr


Ελληνική Βιομηχανία

Barilla Hellas: Πωλήσεις 72,6 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 5 εκατ. ευρώ το 2014



Μειωμένες μόνο κατά 1,2%, σε συνθήκες μεγαλύτερης εξασθένησης της συνολικής εγχώριας παραγωγής ζυμαρικών, ήταν οι πωλήσεις της βιομηχανίας Barilla Hellas το 2014.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό της, τα έσοδα της εταιρείας παραγωγής και εμπορίας ζυμαρικών και άλλων ειδών διατροφής το 2014 περιορίστηκαν σε 72,6 εκατ. ευρώ, από 73,4 εκατ. ευρώ το 2013, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,2% σε ποσοστό και κατά 0,9 εκατ. ευρώ σε αξία, σε ετήσια βάση. Ενίσχυση παρουσίασαν τα έσοδά της από σάλτσες και άλλα προϊόντα διατροφής που διαθέτει στην αγορά, μαζί με τα εγχωρίως παραγόμενα και τα εισαγόμενα ζυμαρικά της με τα σήματα Misko και Barilla.

Η εταιρεία, η οποία λειτουργεί βιομηχανική μονάδα ζυμαρικών στα Οινόφυτα και μύλο άλεσης σίτου στον Βόλο, συμπίεσε κατά 3,1 εκατοστιαίες μονάδες το μεικτό της περιθώριο (36,8% έναντι 39,9% το 2013), λόγω της μεγάλης αύξησης των τιμών του σιταριού και της συγκρατημένης τιμολογιακής πολιτικής της. Το γεγονός που οδήγησε τα μεικτά κέρδη στο επίπεδο των 26,7 εκατ. ευρώ έναντι μεικτών κερδών 29,3 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (-8,9%). Για τον λόγο αυτό, παρά τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών της, παρουσίασε μειωμένα κατά 31,2% κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), ύψους 5 εκατ. ευρώ και μειωμένα κατά 35,5% κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT), ύψους 3,6 εκατ. ευρώ.

H Barilla Hellas κατέγραψε τελικώς το 2014 κέρδη προ φόρων της τάξεως των 3,75 εκατ. ευρώ και μετά την πρόβλεψη για φόρους καθαρά κέρδη άνω των 2,3 εκατ. ευρώ, που είναι μειωμένα έναντι εκείνων του 2013 κατά 38,1% και 42,7%, αντιστοίχως.

Τέσσερις γενιές Barilla και 138 χρόνια από τότε που ο Pietro Barilla άνοιξε ένα μικρό κατάστημα πώλησης άρτου και ζυμαρικών, τα οποία με την πλούσια γεύση τους μάγεψαν την Ιταλία, η εταιρεία Barilla, παγκόσμιος κολοσσός στη βιομηχανία ζυμαρικών, σαλτσών και αρτοσκευασμάτων και αυθεντικός πρεσβευτής της ιταλικής γαστριμαργικής κουλτούρας, αναδεικνύει σε εφαλτήριο επέκτασης σε άλλες χώρες μια επιχείρηση που εμφανίστηκε στην Ελλάδα μισό αιώνα αργότερα: την από το 1991 θυγατρική της εταιρεία MISKO.

Το 1927, σε ένα μικρό εργαστήριο στον Πειραιά, είχαν ξεκινήσει δύο ελληνικές οικογένειες να παρασκευάζουν τα ζυμαρικά που έμελλε, με το σήμα Misko, να γίνουν η πιο αγαπημένη μάρκα ζυμαρικών των Ελλήνων.

Η φήμη των προϊόντων Misko, που κυριάρχησαν στις διατροφικές προτιμήσεις των Ελλήνων, εξαπλώθηκε σε πολλές χώρες, ως τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία. Η ιδρυθείσα το 1877 Barilla, μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στον κόσμο με περισσότερους από 15.000 εργαζομένους, 49 παραγωγικές μονάδες που εξάγουν προϊόντα τους σε 150 χώρες και ετήσια παραγωγή 3.000.000 τόνων ειδών διατροφής, έχει θέσει σκοπό να διευρύνει τους εξαγωγικούς ορίζοντες της θυγατρικής της στην Ελλάδα, η οποία πλέον εξάγει προϊόντα της και στην Κίνα.

Αναγνωρίζοντας αφενός την αξία της ελληνικής επιχείρησης και, αφετέρου, τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται στα Βαλκάνια, καθώς και σε σειρά άλλων ανατολικοευρωπαϊκών χωρών, ο ιταλικός όμιλος έχει αναθέσει σε ελληνικά χέρια την ηγεσία του διοικητικού κέντρου της που καλύπτει την Ανατολική Ευρώπη. Με έδρα την Αθήνα το νέο διοικητικό κέντρο έχει την ευθύνη για την προώθηση των προϊόντων του μεγαλύτερου διεθνούς ομίλου ζυμαρικών σε συνολικά 19 χώρες: την Ελλάδα, την Αλβανία, την π.Γ.Δ.Μ., την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Πολωνία, την Κροατία, τη Σλοβενία, τη Ρουμανία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, την Ουγγαρία, τη Σερβία, τη Σλοβακία, την Τσεχία, το Μαυροβούνιο και το Κόσοβο.

Η Barilla Hellas, όπως ονομάζεται πλέον η Misko, εξάγει σεβαστό μέρος της παραγωγής της στην Ιταλία και μελετά συγχρόνως την υλοποίηση μιας νέας επένδυσης στην Ελλάδα, με σκοπό τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και τη διεύρυνση της παραγωγικής της δυναμικότητας.

Η επιχείρηση συνεχίζει τη μακρόχρονη παράδοση της Misko, που κατέχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά και στο τραπέζι των Ελλήνων καταναλωτών. Έχει δώσει έμφαση στην προώθηση των προϊόντων Misko ολικής άλεσης, ισχυροποιώντας τη θέση της στην επί μέρους αγορά, όπου κατέχει ηγετική θέση με το σήμα Barilla.

Συγχρόνως, συνεχίζει την προώθηση παραδοσιακών σειρών, όπως η φούξια σειρά Misko και η μπλε σειρά Barilla, αλλά και καινοτομικών προϊόντων των δύο μαρκών, όπως τα Barilla Piccolini και τα Misko Γεύσεις Ελλάδος.

Τα ίδια κεφάλαια της Barilla Hellas, η οποία διευθύνεται από τον Γιώργο Σπηλιόπουλο, ανέρχονται σε 31,7 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν στο 55,2% του συνόλου των απασχολουμένων κεφαλαίων, ύψους 57,5 εκατ. ευρώ. Τα διαθέσιμά της στις 31.12.2014 ανέρχονταν σε 4,1 εκατ. ευρώ.

Το μέρισμα της μητρικής εταιρείας Barilla από τα περυσινά κέρδη της Barilla Hellas ανέρχεται σε 2,3 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο μέρισμα έναν χρόνο πριν ήταν 4,2 εκατ. ευρώ (-45%).

www.inr.gr, 29 Μαΐου 2015























ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ                ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ                RSS